Addie, den dĂ€r Addie😂

Godmorgon! Idag fick vi nÄgra regnstÀnk hÀr i Stenkyrka, tror det inte kom mer Àn kanske nÄn millimeter, men en fÄr vara tacksam för det man fÄr...
Addie och jag har lite trÄkigt och dÀrför tÀnkte jag att jag skulle fÄ henne att aktiveras lite. 
JÀmfört med vÄr tidigare labrador Àr Addie vÀldigt svÄrlÀrd, hon har inte lust att lÀra sig och att göra konster. Provade att rulla in godisar i en handduk och knyta ihop - men hon tröttnade fort. Sedan stoppade jag godisar i en petflaska - trÄkigt och "lite" farligt, tyckte hon. SÄ hon smet ut genom dörren till sin Àlskade tennisboll istÀllet.
Försökte fĂ„ henne att lĂ€ra sig att rulla runt, dutta nosen mot min hand och vĂ€xelvis hĂ€lsa med tassarna. Även det tröttnade hon pĂ„ och började göra egna konster. Hon blir lĂ€tt stressad och innan jag visste ordet av det blev tydligen godisar och aktiviteter för mycket och hon blev lĂ€tt illamĂ„ende. SĂ„ dĂ€r slutade dagens aktiviteter😟
Nu ligger hon hÀr bredvid mig pÄ köksgolvet och slickar sig runt munnen och gÄr ner i varv. Den dÀr busan, hon blir för uppspelt och sedan tröttnar hon nÀstan direkt. 
Nu fÄr matte roa sig med annat, baka en kaka och göra sina knÀ-övningar igen - för tredje gÄngen redan i dag. Trist det hÀr med att vara lÄst hemma. 
Utomhus gÄr inte att vara idag, myggen anfaller och de Àr vÀldigt mÄnga och rejÀlt stora. Inte alls kul. Hoppas de snart försvinner. 

Kommentera hÀr: